dilluns, 15 de desembre del 2014

EL NOSTRE PROJECTE



EL NOSTRE PROJECTE

Conclusions

" Solo tan alto como alcanzo puedo crecer,
solo tan lejos como exploro puedo llegar,
solo en la profundidad donde miro puedo ver,
solo en la medida en la que sueño puedo ser"
                                                    (Karen Ravin)

Començava aquest mateix blog amb una entrada titulada "El meu projecte" però al llarg de les pràctiques m'he adonat de que les pràctiques han donat lloc al nostre projecte. 
El meu projecte inicial s'ha anat modificant en funció de les observacions que he pogut anar fent al llarg del camí així com de les demandes explícites. Penso que és en l'esforç d'anar-nos posicionant en tot moment per conèixer en quin punt estan les alumnes i les professores per així anar modelant la intervenció que més s'adapti al context, ja sigui a l'aula, al centre o al barri.

És precisament aquesta mirada sistèmica i constructiva que permet tenir present en tot moment l'alumna com a principal agent d'aprenentatge. Al seu torn ens permet anar adaptant les estratègies d'ensenyament i aprenentatge a les necessitats dels alumnes, fet que  està constantment atents al procés que realitzen les alumnes. D'aquesta manera, al llarg de les practiques s'han anat modificant les activitats d'aprenentatge, variant el seu disseny per tal de fer front a les diferents necessitats que s'observen a l'aula i amb les alumnes.

Concloent les pràctiques m'han donat l'oportunitat de conèixer i d'elaborar un "saber ser" en la intervenció amb les alumnes, i un "saber fer" en el global de l'acció educativa. És a dir, sinó ens volem limitar a transmetre purament els sabers cognitius cal que adoptem una posició de saber ser que possibiliti a les alumnes conèixer un model adult adequat, tanmateix, el model té recursos i nocions suficients sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge per oferir un recurs d'aprenentatge òptim. Val a dir, que en un inici de les pràctiques va ser una experiència dispersa i dubtosa, ja que van sorgir algunes pors per detectar el nivell d'aprenentatge de cada alumna, però amb una mica d'experiència les alumnes van manifestant que és allò que dominen i que no. 
D'altra banda, és un esforç constant poder anar relacionant la teoria amb la pràctica, però és sols amb la pràctica quan es fa palesa la importància d'una base teoria, sobretot pel que fa a la concepció de les alumnes i dels processos d'aprenentatge. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada