dimecres, 3 de desembre del 2014

Setmana VI


SETMANA DEL 17 DE NOVEMBRE

Fase d'execució i avaluació 


Assistència general: assisteixen 21 alumnes i en falten 7, el mateix nombre que la setmana anterior.

Matemàtiques

L'activitat dissenyada i pensada per les tres hores setmanals es queda curta i a petició de les mateixes alumnes, elaboro una segona activitat per l'última hora.

L'activitat 5 ha estat resolta sense problemes per la majoria de les alumnes, a excepció de l'activitat en que calia calcular la proporcionalitat de les fraccions en relació a una quadricula.

Quelcom rellevant a girat entorn a l'alumne G, el qual sols va assistir a l'última hora de matemàtiques perquè els dies anteriors estava expulsat. Durant l'hora no ha volgut participar en cap moment en l'activitat, inicialment es treballa per intentar motivar-lo a participar però la seva actitud fa totalment impossible realitzar la tasca fins al punt que molesta la resta del grup i interfereix la classe, d'aquesta manera se'l acaba conduint a la sala de guàrdia, fet que suposa un full d'incidències que posteriorment passa per la comissió de convivència.
Des d'una visió psicopedagògica a les alumnes sols se'ls ha d'oferir aquest recurs com a última opció, ja que l'experiència i l'observació amb la tipologia d'alumnes amb expulsions recurrents ho viuen més aviat com una victòria, arribant al punt de que molts cops tu demanen. L'art del diàleg i la creativitat en oferir activitats el més significatives possibles a vegades no són suficients per enganxar a totes les alumnes. Aquesta dificultat en la intervenció em planteja certs dubtes: com enganxar a una alumna que sols està esperant fer els 16 anys per deixar d'estudiar? Tenim el deure de motivar-los a acabar si més no l'escolaritat obligatòria i per tot això també realitzem discursos sobre la importància de sembrar un camí per un futur millor i aprofitar les oportunitats que se'ls ofereix en aquest moment (com pot ser l'adaptació). Però que més podem fer si cap de les estratègies explicades dóna els seus fruits?

Català

En els dos grups de català l'activitat va força bé,  la lectura del petit príncep amenitza la lectura. al mateix temps que els ofereixes un tipus de lectura diferent a la treballada les últimes setmanes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada