SETMANA 13 D'OCTUBRE
Fase d'avaluació inicial
La primera setmana de pràctiques la meva intervenció recau en conèixer tant els professors col·laboradors com els alumnes amb PI susceptibles de la meva intervenció.
En un inici comptava amb la col·laboració de quatre professors, però pel moment sols ho han sol·licitat tres, fet que remet a quatre hores setmanals d'intervenció directa i entre una o dues de disseny d'activitats. Crec important respectar la voluntat de les professores a no voler un suport a l'aula ja que sinó la col·laboració mai seria real. La meva intenció en aquí és poder desenvolupar una bona adaptació curricular perquè, de mica en mica, entre els canals formals com el claustre de professores i els canals no formals com el boca a boca als passadís de l'escola, vagi adquirint reconeixement tant el suport a l'aula com les activitats adaptades per a aquests alumnes i pugui arribar a esdevenir útil per un futur sense la meva presència.
També es cert que el primer dia se'm va oferir de participar també en la matèria de projectes atenent als alumnes amb PI, intervenció que em sumaria de dos a quatre hores setmanals, la dificultat en aquí recau en els punts que hem acordat amb la coordinadora pedagògica: caldria saber si totes les docents i la meva universitat estan d'acord, i el marge de creació d'activitats (autonomia curricular) que podria tenir.
Continuant amb les hores més pràctiques, presento el volum d'alumnes/hores setmanals:
Matemàtiques 2on A (2 hores setmanals): 7 alumnes.
Català 2on A (1 hora setmanal): 5 alumnes.
Català 2on C (1 hora setmanal): 6 alumnes.
Projectes 2on A (4 hores setmanals, a partir del 30 d'Octubre): 4-5 alumnes.
Bé, la primera presa de contacte ha servit per presentar-me als respectius professors de les aules i als alumnes. Per fer-ho he utilitzat les activitats ja dissenyades per la meva tutora de pràctiques, activitats que juntament amb operacions matemàtiques que he proposat, m'han servit per començar a conèixer el nivell de coneixements adquirits, i situar la ZDP per poder dissenyar les següent activitats.
D'altra banda, he dissenyat una plantilla d'avaluació d'actitud i participació perquè els alumnes s'avaluïn i així puguin ser partícips del seu propi procés. Al finalitzar la classe cal que ho pintin en verd si ha estat perfecte, groc si ha estat bé i vermell si no s'ha assolit, posteriorment tenen la meva supervisió i si valoro que hi ha quelcom que no s'ha avaluat correctament se'ls fa la reflexió i se'ls anima a canviar-ho. És molt important actuar en coherència en aquest punt.
La taula a la que faig referència és la següent:
La taula a la que faig referència és la següent:
MATEMÀTIQUES/CATALÀ
|
||||||||||||||||
NOM DE L’ALUMNE/A
|
||||||||||||||||
CONCEPTES
TREBALLATS
|
OCTUBRE
|
|||||||||||||||
SETMANA 1
|
SETMANA 2
|
SETMANA 3
|
SETMANA 4
|
|||||||||||||
P*
|
PA*
|
CO*
|
T*
|
P
|
PA
|
CO
|
T
|
P
|
PA
|
CO
|
T
|
P
|
PA
|
CO
|
T
|
|
P= Puntualitat
PA= Participació
CO= Conducta
T= Treball
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada