dijous, 30 d’octubre del 2014

Setmana III - poc a poc

SETMANA DEL 27 D'OCTUBRE

Fase d'execució i avaluació


Assistència general: de 18 en falten 5 en una hora.


Durant l'execució de les activitats m'he trobat amb diversos factors:

Les activitat de matemàtiques són massa complexes per poder-les generalitzar a tots els enunciats, per tant no s'han pogut realitzar en la seva totalitat. Per aquest motiu, la setmana vinent seguirem treballant aquestes activitats. Una hora més també m'ajudarà a poder observar si és necessari plantejar operacions més bàsiques o anunciats més senzills, tot i que els he intentat simplificar i seqüenciar per tal que no generes dificultat ni frustració. 

A les classes de català, molts alumnes no porten els fascicles fet que porta a  no poder donar un sentit global a les activitats i seguir el fil. 

L'alumne M. segueix sense voler venir. Es consensua que cal que aprengui a acceptar les pròpies limitacions i es deixi adaptar l'ensenyament per a la seva millora tant conductual com cognitiva, social..

L'alumne G, no ve a l'escola com a mínim durant les meves hores.

Projectes

Durant la sessió els alumnes han acabat el treball del dia anterior i exposat davant la resta de la classe. El grup és de 5 alumnes, els quals l'alumne P. durant l'hora normalitzada de català apren català a l'aula d'acollida. 
Es pot observar com les dificultats en relació a la llengua afecten al procés de col·laboració; la dificultat recau en el propi procés d'aquest alumne a l'hora d'exposar ja que la lectura no és fluïda i es feixuc interioritzar allò treballat. Tanmateix, cal tenir en compte que aquesta dificultat no afecta gaire a la comunicació en el grup, ja que verbalment tot i que no sigui correcte es pot comunicar amb efectivitat.
Es fan paleses dues realitat: cal suport en l'acompanyament per l'elaboració del projecte, i en la preparació dels conceptes treballats per la seva posterior exposició.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada