dimecres, 29 d’octubre del 2014

Setmana II- Inici de la collita pròpia

SETMANA 20 D'OCTUBRE

Fase de disseny i seguiment


Primerament, esmentar  el primer entrebanc: la decisió de no col·laboració d'una professora de català, en aquest punt seguiré endavant la meva proposta amb un grup menys. Tot i que aquesta nova realitat suposi menys hores de pràctiques crec vital respectar la voluntarietat de la col·laboració per tal que aquesta sigui real, i estic convençuda de que la decisió d' intervenir els alumnes amb PI amb la resta del grup sense cap suport és perquè aquesta es percep possible, perdent així el sentit del suport a l'aula. Tanmateix, es recorda la meva disponibilitat amb tot aquell que així ho desitgi en relació a l'atenció dels alumnes amb PI.

D'altra banda, començo la setmana amb les meves pròpies activitats, tant amb la matèria de català com la de matemàtiques. En totes dues la distribució dels alumnes amb previ acord amb els professors abans de la classe -s'inicia amb forma de quadrat/rectangle la disposició de les taules-  com a mesura per afavorir la interactivitat entre els membres del petit grup. En relació als objectius de les activitats se sostenen en donar un suport adaptat a la ZDP dels alumnes, per aquesta raó es plantegen un conjunt d'activitats força nombroses, així es pretén donar resposta tant els alumnes que segueixen un ritme més accelerat com els que segueixen un ritme menys accelerat, oferint l'oportunitat de marcar el propi ritme.

De la mateixa manera que anteriorment es parla dels objectius que persegueixen el disseny de les activitats cal inferir al sentit de la intervenció com a suport a l'aula ordinària: la figura de la psicopedagoga és un element de suport per als alumnes amb PI perquè facilita les eines per identificar el ritme de treball més òptim alhora que motiva perquè aquest progressi en contínuament en el temps.

Seguidament exposo les activitats de cada matèria, totes són dissenyades en relació als fascicles de la revista "La colla dels set" de l'equip d'orientació de psicopedagogia des dels quals treballen els alumnes amb PI. Es tracta de relacionar la història marc amb els continguts que es volen treballar. Tanmateix, en matemàtiques he optat perquè a diferència dels altres puguin utilitzar calculadora per tal d'atorgar significativitat a l'aprenentatge: més enllà de saber dividir o multiplicar mentalment es treballa per saber quan s'ha de dividir, multiplicar, sumar, restar, etc.
La importància de contextualitzar l'aprenentatge dels continguts matemàtics en activitats autèntiques i significatives per als alumnes, i també de promoure la participació dels alumnes en situacions genuïnes de resolució de problemes matemàtics.
En un futur més aviat pròxim quan aquests alumnes hagin de treballar segur que disposaran d'una calculadora -si més no al mòbil- però no servirà de res poder realitzar les operacions sinó se sap quines cal realitzar per aconseguir l'objectiu.  Cal treballar en els processos mentals que han de guiar els resultats desitjats a assolir. També, en ambdues matèries s'intenta contextualitzar les activitats a fets quotidians alhora que s'enllacen amb la història marc de "La colla dels set".

En els següents enllaços podeu trobar les activitats treballades aquesta setmana.

Activitat número 2, matemàtiques.

Activitat número 2 català.



Bibliografia

Lago,J.R.; Onrubia, J.;, Pitarque, I. Bloc II. La pràctica psicopedagògica en el desenvolupament de projectes. Projectes i programes d'innovació en l'ensenyament i l'aprenentatge en matemàtiques. p.217. Badia, A.; Mauri, T.; Moreneo, C.(Coord.).(2004). La pràctica psicopedagògica en educació formal. UOC: Barcelona.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada